piątek, 26 lipca 2013

lepienie piętnastek / sculpting a 15mm miniatures - tutorial

Kilkukrotnie już, zostałem poproszony o podzielenie się swoją wiedzą na temat rzeźbienia. Co prawda sam za wielkiego specjalistę się nie uważam - ale zdaję sobie sprawę że jest wiele osób którym taki tutorial mógłby pomóc. Ba, sam podobnych wyszukuję w rozmaitych internetach :)

Tak więc do dzieła. Pokarzę narzędzia których używam i zabieram się za rzeźbienie. Co będzie niezbędne: cienki drucik, ostre nożyki, ulubione samoróbki, klajszejpery, wiertełko, kombinerki, papier ścierny, masy plastyczne - tutaj green stuff i magic sculp.

As I was asked  to show how I sculp miniatures, I decided to make simple tutorial about it. 
Tools. We need some wire, sharp knives, clayshapers, drill, pliers, sanding paper, some green stuff and magic sculp.




Rzeczone samoróbki, im dłużej ich używam, tym bardziej jestem z nich zadowolony.

My selfmade tools - they are really very usefull.



START

To czego potrzebujemy: nakrętka na butelkę, podkładka, drucik, cążki, GS.

All what we need: bottle cap, washer, wire, pliers, cutters, GS.



Na początek zrobimy sobie podstawkę. Dlaczego? Wierzcie mi - połamanie nóżek w tak maleńkiej figurce jest bardzo łatwe. Potrafi być tez bardzo bolesne - szczególnie gdy ową figurkę już skończyliśmy i staraliśmy się ją umieścić w docelowym miejscu.

At the begginig - base. I don't like destroing  finished miniatures during the final basing, so... it's better to base them now :)



No i finalnie wygląda to tak:

And final is:



Zapytacie może dlaczego robię trzy na raz... coż, zapewne tylko jedna z nich będzie ładna :P

You may ask, why I'm making three miniatures at one time.. the answer is simple, probably only one will be good looking :P


10 komentarzy:

  1. Rozumiem, że to część pierwsza tej epickiej opowieści?:) Od dawna chodziło mi po głowie, żeby Cię zapytać jakich narzędzi używasz. Dzięki za odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też się zastanawiałem jak wyglągają Twoje narzędzia:)
    ja też używam samoróbek najczęściej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pszę bardzo choć zdjęcie kiepskawe :)
    część sklepałem z narzędzi dentystycznych a część to poklepane i poszlifowane gwożdzie :)
    mam też dwa klejszejpery też osadzone w aluminiowej rurce.

    https://lh4.googleusercontent.com/-RC7sBHTSey4/UfLEMl9PaxI/AAAAAAAAAmY/HUTS-jsQRiU/s640/Narz.jpg

    nie wiem jak wstawić link w komentarzu więc wklejam tak :D
    Postaram się kiedyś zrobićjakiś wpis o narzędziach na moim blogu a to może się komuś
    przydać też

    http://www.ringert.com/sculpting/SCULPTING_TOOLS_2010_06_09_ebook.pdf

    pozdr

    OdpowiedzUsuń
  4. Hoho, pikne, mam kilka podobnych - w sumie jeszcze niedawno używałem jednej szpatułki - ale synkowi na chwilę pożyczyłem. Pdf'a widziałem - rzeczywiście może zainspirować.

    OdpowiedzUsuń
  5. I will be following this tutorial! I always admire people who can do this!

    Greetings
    Peter

    OdpowiedzUsuń
  6. Super poradnik, na pewno mi się przyda. Przybijam Ci za niego wirtualnego żółwika ;).Gdzie kupiłeś clayshapery?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)

      http://www.artequipment.pl/index.php?k33,pedzle-colour-clay-shaper

      Rok temu kupowałem, ale wybór był odrobinę większy - polecam te 2,5mm.

      Usuń

Etykiety